Travel blog of Walter (Australia, New Zealand and South-East Asia)

Hong Kong en Vietnam

Allereerst nog even het laatste deel van Nieuw Zeeland mededelen. We waren van Hamilton op weg naar Auckland om de auto te verkopen. Op een gegeven moment begon de auto te slingeren, raakten we over de kop en belanden we met de auto en al in de rivier. Gelukkig konden wij ontsnappen via de opengebroken ruiten. Deze waren eruit geslagen door de boom waar we ook nog tegenaan reden. We hebben onze waardevolle spullen kunnen redden. Dit gebeurde allemaal 1 dag voordat we de auto wilden verkopen. Toen begon het liften. We wilden zo snel mogelijk we uit Nieuw Zeeland en hadden geen zin om er nog langer te blijven. Hierdoor zijn we eerder naar Hong Kong en Vietnam gegaan. We zijn 12 dagen geleden eindelijk aangekomen in Vietnam. De vlucht van Hong Kong naar Ho Chi Minh city duurde maar anderhalf uur. Hieronder een kleine samenvatting van de trip vanaf Hong Kong tot en met nu. We kwamen rond een uur of 10 in de avond (lokale tijd) aan op het internationale vliegveld van Hong Kong. Wat meteen opviel was de drukte, het was zelfs rond dit tijdstip superdruk op het vliegveld. We pakten de bus naar Mong Kok om daar een cheap hotelletje te vinden. De trip met de bus duurde ongeveer een half uur. Eenmaal aangekomen was het echt helemaal te gek. Overal zag je verlichte advertentieborden en weer superveel mensen. Het had wel iets weg van Times Square (New York). Na een uurtje te hebben rondgelopen vonden we eindelijk een redelijk goedkoop hotel. Natuurlijk waren de bedden niet gebouwd op mijn lengte, de verwachting was dat dat het verhaal van azie zou gaan worden. De volgende ochtend werden we wakker en gingen we naar een bakkerij om wat broodjes te halen en maakten we plannen voor de komende dagen. Uiteindelijk zijn we naar de Big Budha geweest, natuurlijk naar Disneyland Hong Kong en we hebben de lichtshow van de skyline van Hong Kong gezien. We reisden met de metro, dat was echt indrukwekkend goed geregeld in Vietnam. Je hoefde nooit langer dan 3 minuutjes te wachten op de volgende metro en het was goedkoop. We zijn naar causeway bay geweest, fortress hill, central en ook nog naar Macau met de ferry. Macau was een beetje Las Vegas in het klein, hoewel ze zeggen dat de omzet van Macau al bijna gelijk ia aan dat van Vegas. We waren vergeten een visum te regelen voor vietnam. Gelukkig konden we deze gemakkelijk regelen bij het consulaat van Vietnam. Beetje stom natuurlijk maar het is gelukt. Hong Kong is echt een top stad, vond het geweldig om te ervaren. Zoals gezegd zijn we aangekomen in Vietnam. We sliepen in een hotel, waar precies weet ik niet, in Saigon. We wilden een brommer kopen in de stad om daarmee naar Hanoi te rijden. Dat is gelukkig gelukt we hebben 2 Honda s gekocht voor 4 miljoen dong elk, natuurlijk met chinese motor. Ze rijden goed, aangezien iedereen in Vietnam verstand denkt te hebben van scooter zullen we hem overal kunnen laten maken. Dit gingen we vieren in een restaurantje (goedkoop) met het terras op de weg. We aten daar een kippetje en raakten aan de praat met onze buren. Goed Engels sprekende vietnamezen, die een kikker aan het eten waren. Natuurlijk hebben wij deze delicatesse ook geproefd. Het was nog lekker ook, smaakt gewoon naar kip. De tweede dag zijn we met de brommer naar Vung Tau gereden. De weg vinden is hier een probleem aangezien er totaal geen verkeersborden langs de weg staan. We zijn een stel gevolgd die zei dat ze naar de badplaats gingen en we kwamen 3 uur later aan. De volgende dag zijn we naar Dobla geweest. Dat was echt fantastisch het gebouw is nog niet helemaal af, maar ziet er echt kolossaal en mooi uit. De binnenkant wit en veel ramen. Top! We werden ontvangen door Ronald en Arthur die ons een gepassioneerde rondleiding gaven. Ik was echt impressed door het gebouw. Dat is echt een paradepaardje. Na het bezoek aan Dobla hebben we nog eens 600 km afgelegd op onze schakelbrommers. We overnachten nu in Quang Ngai. Morgen op we naar Da Nang en dan door naar Hanoi. Nog 900 km en dan op naar Nepal.

opa sneek

Dag walter, eindelijk weer eens een verhaal van jouw hand .Dat doet me goed.Je bent het schrijven gelukkig nog niet verleerd in het verre Vietnam.Een beknopte samenvatting is wel eens goed, dan zie je alle dagen en belevenissen weer even voorbij komen. Voordat je in Hanoi aankomt horen we toch ook van jou wel weer iets hoop ik

GROETEN AAN SANDER EN GOEDE REIS VERDER

mekron@live.nl

Hehe eindelijk weer bericht, we hadden het er net over gehad. Wat weer een belevenissen, ongelukken en weer overeind krabbelen/zwemmen (?) enz. Wees een beetje voorzichtig op die brommers. In Vietnam heb je mooie tempels, gaan jullie er nog eentje bekijken? En dan kom je uit ons kikkerlandje om een gaargestoofde kikker te eten, weer een heel wat anders. Veel plezier verder nog!!! Meint en Anita

Henny

Wat een belevenissen allemaal!! En zeker niet ongevaarlijk..... Geniet nog lekker van alles.

d'alderleukste soon to be collega

sjemig man, ik begon al te denken dat je vast gebonden in een grote kookpot zat met dansende woestelingen om je heen.
Lang niets gehoord! Klinkt wel gááf allemaal!
Wanneer zien we je weer want het duurt me allemaal alweer veel te lang!
Claudine

Walter en Sander.

Walter ik had zondag al een a-mail gestuurd als bedankje voor je felicitatie maar ik kan hem niet terugvinden dus er is iets mis gegaan verder bedankt voor jullie prachtige verslagen en foto,s veel plezier v verder de groeten van Oma en Opa

Walter en Sander

Hier eindelijk een een bericht van Oma ik zit voor het eerst sinds mijn hersen infarct even weer achter de cp
want ik krijg nog direct hoofdpijn ,maar wij hebben iedere dag genoten van julie reis belevingen en foto.
dus de terug reis staat alweer op het programa maar
geniet nog maar mooi even .de groeten Opa en Oma.