Travel blog of Walter (Australia, New Zealand and South-East Asia)

laatste verhaal, Nepal/Thailand

Hierbij het laatste verhaal van de reis vanuit het zonnige Nepal. Ik zal nog terugkomen op het weekje Thailand en de belevenissen tot nu toe op het dak van de wereld. We slapen op dit moment in Pokhara de tweede stad van Nepal. Vandaag staat in het teken van een staking. Alles is dicht er rijden geen auto's, bussen enz. Het hele land ligt op zijn gat. De regering gaat aan het einde van deze maand stemmen voor een nieuwe grondwet. Echter zijn ze daarin een aantal belangrijke rechten vergeten voor de bevolking. Vandaar dat het land terecht in staking gaat. Hierover later meer. Thailand Na de laatste dagen te hebben doorgebracht in Hanoi en daarbij onze scooters te hebben verkocht werd het tijd voor een nieuw avontuur. Dit avontuur is Thailand. Dit zal maar een weekje worden met als voornaamste doelstelling een jungle toer. Ik wil heel graag een aantal exotische beesten in het wild zien. Eenmaal aangekomen in Bangkok vertrokken we naar het centrum om een burgertje te eten bij inmiddels onze beste vriend Dhr. McDonalds. Zoals altijd laat hij ons niet in de steek. Na deze goede maaltijd zochten we een hotel op. De volgende dag kochten we een busticket naar Khao Yai National Park. Na een rit van 6 uur kwamen we hier aan. De volgende dag gingen we een hele dag op pad door de jungle met zowel een jeep als te voet. We hebben neushoornvogels gezien, schorpioenen, extreem dodelijke slangen en een krokodil. Het verhaal met de krokodil was echt super. We liepen door de jungle en ineens stopte de gids ons omdat hij een krokodil zag. Na nogmaals de omgeving goed te hebben bekeken geloofde ik hem niet. Het was vast en zeker een stuk hout of een steen. Daarop zei de gids, kom mee dan laat ik je hem van dichtbij zien. We gingen sprintend achter de gids aan staken de gladde en natte rivier over en hij sloeg met een machette zich een weg door de dichtbegroeide jungle. Na ongeveer 20 minuten stonden we op 4 meter afstand van een levensechte krokodil. Na nog geen 2 minuten dook de krokodil het water in en vrat een kleine komodovaraan op. Volgens de gids was het nu tijd om weer te vertrekken door de rivier. Het probleem was nu dat er een krokodil in het water was en dat we extreem voorzichtig moesten zijn. Als je dan de rivier over moet steken is het niet echt een pretje. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en konden we weer verder met de toer. Na de toer zijn we weer terug gereden naar het hotel en hebben we de rest van de week gerelaxed. Nepal Na dit rustige en gezellige weekje Thailand werd het tijd voor Nepal. Het dak van de wereld. De mensen zijn hier extreem aardig en het leven is hier nog goedkoper en armer dan in Zuid-Oost Azie. Meteen na dag twee wilden we een wandeltocht door de bergen gaan maken en lopend boven de 3000 meter komen. We boekten een tocht met een gids voor zeven dagen van Dhunche naar Goisankunda. Deze 7 dagen waren de mooiste van de hele reis. Dwars door de bergen en een halve jungle bereikten we op dag 4 de 3200 grens en dat moest gevierd worden. De laatste en mooiste doelstelling van de reis ook behaald. Nu is het alleen nog proberen zoveel mogelijk van Nepal te zien en dan komen we 27 mei weer aan in Nederland. Ik zal die week daarna even langskomen bij Dobla.

Paulus

Als je dan vrijdag langskomt bij ons, kun je meteen een biertje met ons doen!

Claudine

Ja, Kan je soep halen! ha ha

opa sneek

Het is prachtig, dat jullie het naar de zin hebben gehad
Volgende week hoop ik oog in oog te staan met een wereldreiziger. Een hele belevenis voor mij.
Ik hoop dat je veel van wat je hebt meegemaakt ook met mij wil delen, dan wordt ik ook een beetje WERELDBURGER.

Goede reis terug naar je vaderland

TOT ZIENS