Travel blog of Walter (Australia, New Zealand and South-East Asia)

Dag 5 - Day 5

Dag 5 Sydney Hey, Jullie hebben allemaal vast wel gehoord dat er overstromingen plaatsvinden in het Noordoostelijke deel van Australië. Hieronder valt ook het gebied rondom de Great Barrier Reef. Gisteren was het waterpijl daar nog steeds aan het stijgen en het ziet er niet naar uit dat daar snel verandering in komt. Dit hebben wij gisteren nog nagevraagd bij een klein backpackers reisbureautje in het centrum. Terwijl wij op de bank zaten te wachten bij dit reisbureau viel mijn oog op een foldertje van de Fiji eilanden. Ik zei tegen Sander zullen we daar gewoon naartoe gaan. We bekeken het foldertje en besloten gewoon tickets te boeken en ervoor te gaan. Dus vanaf vrijdag doen wij verslag vanaf de Fiji eilanden. Als de Great Barrier Reef niet naar ons toe komt gaan wij er wel naartoe. Zoals je waarschijnlijk begrijpt grenst deze Reef ook aan de Fiji eilanden. Na een paar weken vliegen we weer terug naar Australië waar we onze reis weer volgens plan gaan vervolgen. Groet, Walter ------------ Day 5 Sydney You probably heard on the news about the floodings in Australia. These floodings affect an area which is bigger than France and Germany together. Also the Great Barrier Reef is affected. This was the main reason for us to come to Australia. For the upcoming weeks it is not possible for us to travel towards this area, which is a big disappointment. Just to be sure we checked if the above information is still correct at a small travel agency in downtown Sydney. They confirmed us this info. While we were waiting to be helped, at this agency, we saw a flyer of the Fiji Islands (look it up on the internet, it is beautiful). I mentioned to Sander, "lets go to Fiji for a couple of weeks". He agreed on this and we booked the tickets immediately, for a bargain price. So starting from Friday we will keep you up to date from a bounty beach on the Fiji islands. The best part is that the Great Barrier Reef is so huge that you also are able to find it on these islands. After a couple of weeks on the Fiji Islands we will return to Australia to continue our regular traveling. Regards, Walter