Travel blog of Walter (Australia, New Zealand and South-East Asia)

Dag 9 en 10, Day 9 and 10

Dag 9 en dag 10 - Day 9 and 10 Jullie zullen vast begrijpen dat we op dag 9 nog steeds aan het relaxen waren. We hebben wel al het een en ander uitgezocht over de Fiji. We weten nu dat er waarschijnlijk geen cycloon over zal komen, maar dat er nog wel hevige stormen kunnen ontstaan. Dag 10, om 4.00 uur ging de wekker. Het was eindelijk tijd om naar Fiji te gaan. Sander had de avond ervoor een taxi besteld waar we meteen in konden stappen. Hij reed ons naar de eerste underground van de stad. Vanwaaruit wij de metro pakten naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen op het vliegveld wilden we inchecken, maar hier begonnen de eerste problemen al. We hadden een enkeltje geboekt naar Nadi, een grote stad op Fiji. Dit mag wel alleen mogen we daarna Australië niet meer in en moeten we een nieuw visum aanvragen. Dus wij moesten van het enkeltje ter plekke een retourtje maken. Zo gezegd zo gedaan. Na veel gezeur konden we dan eindelijk in het vliegtuig stappen. Na een vliegreis van 5 uurtjes kwamen we aan op het regenachtige Nadi International airport. We pakten een taxi en gingen opzoek naar een hostel. Na een klein kwartiertje hadden we al eentje te pakken. Het is maar € 8 per nacht en het ziet er echt super uit. Vandaag gaan we een beetje rondkijken en vanaf morgen gaan we allerlei activiteiten ondernemen. Ik zal morgen ook alvast de eerste foto's plaatsen van de eilandengroep. ----------- As you might understand the 9th day we didn't do much we were relaxing in the hotel. Fortunately we heard on the news that there wasn't cyclone heading for Fiji this year. So Fiji here we come!!!!!!! Day 10, at 4 a.m. we woke up to catch our flight to Nadi international airport. My friend ordered a taxi the night before so we could step in the cab immediately. The cab driver drove us to the nearest underground, from where we could reach the airport. This all just to save cost. The taxis in Sydney are very expensive. Once we arrived at the airport of Sydney the problems started. We booked a one way ticket to Fiji. To get back in Australia we had to have a return ticket, so we bought this ticket and we will leave the islands on the 7 th of February. After a lot of comments on the way we arranged this we could continue our travel and we were heading to Nadi. After a flight of approximately 5 hours we arrived in a rainy Fiji. We took a cab and started to look for a hostel. After 15 minutes we already found a cheap one for only €8 per night per person. The quality is great. Today we are going to hang out and see the city and starting from the tomorrow the adventure begins on Fiji. Tomorrow I will add some pictures. Regards, Walter