Travel blog of Walter (Australia, New Zealand and South-East Asia)

Fiji verhaal de eilanden - Fiji story the islands

Eindelijk gingen we naar de eilanden, de route zou er als volgt uit zien: eerst 4 nachten op Mana Island, daarna 3 nachten op Malolo Island en dan als afsluiter het welbekende Bounty Island voor 3 nachten. Mana Island Na een boottocht van 50 minuten over strakhelder blauw water kwamen we aan op ons eerste tropische eiland. Dit bleek achteraf ook meteen de mooiste van de drie eilanden. We werden opgewacht door personeel van het hostel waar wij verbleven. Volgens de Lonely planet was het de slechtste van alle hostels op het eiland, maar ook de goedkoopste. Vooral om het laatste kozen wij daarvoor. Het had een familiaire sfeer en er was niks mis mee. We hadden uiteindelijk een wereldtijd op dit eiland. We hebben 3 dagen gesnorkeld met werkelijk waar schitterend koraal en veel gekleurde vissen. Ook hebben we nog een Reef Shark gespot. Dus het kon al niet meer op. Elke avond gingen we met onze Zweedse, USA en Duitse maatjes op stap . Dat was echt top. Toch komt er aan elke leuke tijd een eind. Na afscheid te hebben genomen van onze nieuwe maatjes gingen we naar eiland nummer 2. Malolo Island Na een klein kwartiertje op de boot kwamen aan op onze tweede bestemming Walu Beach Resort op het rustieke Malolo Island. Het was niet eens het duurste resort van de drie maar het zag er zeker super-de-luxe uit. Na een ontvangst met een cocktail en Fiji muziek werden we naar onze Dorm begeleidt. Dit zag er tip top uit, toch was er een klein minpuntje we sliepen op de kamer met een vervelende Duitser. Hij deed niks liever dan alleen maar slapen. Natuurlijk maakten wij hem wakker en toen was hij toch chagrijnig. Uiteindelijk gingen we naar beneden en begonnen we de boel een beetje te verkennen. We ontmoeten 2 Nederlandse jongens en twee Duitse meisjes. De Nederlandse waren gaaf maar we hadden moeite met de Duitse dames. Deze dames waren supersaai, wij gingen bij ze aan tafel zitten en al snel kregen we de lachers op onze hand. Echter zakte dit na 10 minuten weer in. We dachten nog ligt dit aan ons, dat kan het haast niet geweest zijn na onze daverende successen bij de Canadese en Zweedse vrouwen. Uiteindelijk hielden we de eer aan onszelf en zijn we weggelopen. Het geeft al aan dat er in het resort niet veel te doen was als ik al over bovenstaande moet schrijven. Het einde kwam al snel in zicht en we mochten afscheid nemen van het Walu Beach Resort. Op naar het laatste eiland. Bounty Island Dit eiland is zeer bekend bij toeristen uit de USA omdat in het resort een populaire tv show is opgenomen. Het resort stelde ons zeker niet teleur, als duurste van de drie. We sliepen in een kingsize dorm met een fantastiche gast uit Australie, een niet zo aantrekkelijk maar gezellige Engelse meid en een drietal grappige Zwitsers (waarvan er 1 op Steven Gerrard leek, die voetballer van Liverpool). Ook ontmoeten we een stel uit Catalunya (Spanje) die ons sterk aanraden om naar Myanmar te gaan. Dit moeten we even bekijken maar zou wel gaaf zijn. Wat kan je doen op Bounty Island? Eigenlijk niet zo heel veel maar wat je kunt doen is meteen super. Je kunt hier snorkelen bij koraal met de meest fantastische kleuren en er zwommen tijgervissen en regenboogvissen voorbij met werkelijk waar de meest schitterende vormen en kleuren. Naast het snorkelen kun je hier ook kajakken, we hebben een rondje om het eiland gedaan wat zeker de moeite waard was. Na deze 10 nachten op de eilanden kunnen we wel stellen dat alles wat mensen zeggen over deze eilanden waar is. Ze hebben witte zandstranden, je kunt er super snorkelen en de mensen zijn top. Eenmaal aangekomen op het vaste land namen we weer intrek in ons oude vertrouwde hostel. Met nog 1 doel voor Fiji, met de scooter naar Suva (de hoofdstad, ongeveer 200 km). Iedereen zei tegen ons, dat gaan jullie toch niet redden blablabla. Helemaal daarom gingen we het proberen. Gisteren kwam het er dan eindelijk van we gingen met twee scooters op weg naar Suva. Het was echt een supertocht, de scooters konden max 80 km/uur dus we gooiden het gas vol open. Dit ging hartstikke lekker en goed totdat mijn scooter er na 100 km er ineens mee stopte. We kregen hem ook niet meer aan de praat. Gelukkig zaten we in de buurt van een resort, dus hebben we de scooters daar gestald. Vanaf het resort hebben we de verhuurder gebeld en die gaf aan dat hij ons kwam ophalen, maar schrok er wel van dat we zo ver op de scooter hadden gereden. Na een kleine twee uur werden we opgepikt door de verhuurmaatschappij en werden we naar ons hostel gereden. Dit was ook weer een top avontuur en meteen de laatste in Fiji. Morgen vliegen we naar Nieuw-Zeeland. Mijn volgende verhaal zal komen vanuit Auckland. Ik ben blij dat we naar Fiji zijn gegaan, we hebben veel verschillende nationaliteiten ontmoet en daar veel nieuwe Facebook contacten aan overgehouden. Jullie houden de foto's van de eilanden nog tegoed. Deze zal ik bij het eerstvolgende verhaal plaatsen. ----------- Finally we went to the islands, the route was as follows: first we spend 4 nights on Mana Island, afterwards 3 nights on malolo island and finally 3 nights on Bounty island. Everything is true, what they say about the islands. The islands have beautiful white beaches with clear blue water. It is really amazing. On the islands we met a lot of different nationalities from Swedish to UK and from USA to Spain. It was nice to talk and laugh with all these persons. This was my last story from Fiji. We will fly to New Zealand tomorrow. I will upload te pictures asap.

opa sneek

Hé, Hé eindelijk weer een verhaal van jouw. En zo lang
Hoewel gerekend over 10 dagen is het nog maar 6 regels per dag. Dat kan beter.
Ik raad je aan om nog maar eens na te lezen hoe je met duitse meisjes moet omgaan.Ook een lesje scootermonteur is aan te bevelen. Als ik zo het een en ander lees hebben jullie echter niet veel tijd voor de wat meer serieuser dingen.

Nice fly to New Zealand.

doei, doei

Opa en Oma Ter-Apel

Walter en Sander bedankt voor jullie reisverslag en foto,s we reizen zo een beetje met jullie mee alleen weten wij waar we iedere dag slapen, verder wensen wij
jullie veel plezier en geen pech meer de groeten
Opa en Oma

Papa en mama

Je moet even je hotmail lezen daar heb ik wat tips neergezet voor aankoop van een auto in N-Z. Jullie auto lijkt mij een goede aankoop en misschien moet je hem maar niet verkopen en er eerst veel plezier mee hebben.

moeder Sander

Ik ben het helemaal met je vader en moeder eens. Jullie auto lijkt mij prima, je weet nu wat je hebt. Ga er lekker mee reizen en misschien kunnen jullie de auto na afloop voor een leuke prijs verkopen!

Pap en mam

Het genieten is begonnen! Wat aardig dat jullie die duitse meiden een lift hebben gegeven. Wat een mazzel, dat jullie zulke goede buren hadden op de camping. Zo zijn jullie niet verhongerd, want een pannetje ingedroogde pasta is ook niet alles. Hahahaha!!!!

XXXXXXXXX